Pelatihan Pembelajaran Bahasa Inggris untuk Anak Usia Dini pada Guru RA Se-Kabupaten Pasuruan

Authors

  • Ana Ahsana El-Sulukiyyah STKIP PGRI PASURUAN, Indonesia
  • Dewi Masitho Istiqomah STKIP PGRI Pasuruan, Indonesia
  • Rasyidah Nur Aisyah STKIP PGRI Pasuruan, Indonesia
  • Nur Hadi Gede Agustin STKIP PGRI Pasuruan, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.30734/j-abdipamas.v3i2.669

Keywords:

English teaching, teachers, workshop

Abstract

This is a community service activity which was about English teaching and learning for young learners and its application in classes. The teachers of young learners needs to have knowledge about songs, games and media to teach English which is appropriate with learners’ and era’s need. Furthermore, this workshop is important to facilitate the teachers in giving the fun English materials. In this activitiy the teacher were trained to make the fun applicated media and the newest English nursery songs and games to be applied in their classes. It is hoped that this activity can facilitate the teachers in Kabupaten Pasuruan about the importantce of English learning for Young Learners, also teachers are hoped to be able to apply the fun and effective teaching learning process which is appropriate to the age and ability of the young learners and also appropriate with this era.

Keywords: English teaching, teachers, workshop

Author Biography

Ana Ahsana El-Sulukiyyah, STKIP PGRI PASURUAN

I love teaching and sharing

References

Adnyani, N. W. S. (2018). Metode Total Physical Response ( TPR ) Untuk Pengembangan Kemampuan Mendengarkan dalam Pembelajaran Bahasa. Pratama Widya, 3(2), 28–36.

Asmin, A. I. (2013). Pengenalan dan Peningkatan Minat Anak Usia Dini untuk Mempelajari Bahasa Inggris. Prosiding Seminar Nasional, 02, 191–197.

Besral. (2010). Pembelajaran Bahasa Inggris Untuk Anak-anak. Ta’dib, 13(1), 10–17.

El-Sulukiyyah, A. A. (2017). The Grammatical Errors of Spoken English Produced by the First Semester Students of Intensive Course. International Conference on Islamic Education (ICIED) 2017, (2), 380–385.

El-Sulukiyyah, A. A. (2018). Fixing Students’ Pronunciation Through Phonetic TRanscription. Jurnal Edukasi Dan Sosial, 9(2), 97–105.

Jazuly, A. (2006). Peran Bahasa Inggris Pada Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Dompet Dhuafa, 6(1), 33–40.

Jazuly, A. (2014). Pendidikan Bahasa Inggris Pada Anak Usia Dini. Didaktika, 10(2), 33–42.

Khairani, A. I. (2010). Pendidikan Bahasa Inggris Untuk Anak Usia Dini. Medan.

Ma’mun, N. (2010). Pembelajaran Bahasa Inggris Bagi Anak Sekolah Dasar Lewat Lagu dan Permainan. Retrieved September 26, 2019, from publikasi ilmiah ums website: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://publikasiilmiah.ums.ac.id/bitstream/handle/11617/1704/Nadiah

Masruroh, L., Ainiyah, M., & Hidayah, B. (2018). Pelatihan Pengajaran Bahasa Inggris Usia Dini bagi Guru-Guru Bahasa Inggris di PAUD-TK-MI. JPP IPTEK, 2(1), 51–54.

Miranti, I., Engliana, & Hapsari, F. S. (2015). Penggunaan Media Lagu Anak-Anak Dalam Mengembangkan Kemampuan Kosakata. Faktor Jurnal Ilmiah Kependidikan, II(2), 167–173.

Mukminatun, S. (2008). Teknik Pengajaran Bahasa Inggris untuk Anak. Retrieved September 26, 2019, from Teknik Pengajaran Bahasa Inggris untuk Anak website: id.scribd.com/doc/123558545/Teknik-Pengajaran-Bahasa-Inggris-Untuk-Anak

Yamin, M. (2017). Metode Pembelajaran Bahasa Inggris Di Tingkat Dasar. Jurnal Pesona Dasar, 1(5), 82–97.

Downloads

Published

2019-10-20

How to Cite

El-Sulukiyyah, A. A., Istiqomah, D. M., Aisyah, R. N., & Agustin, N. H. G. (2019). Pelatihan Pembelajaran Bahasa Inggris untuk Anak Usia Dini pada Guru RA Se-Kabupaten Pasuruan. J-ABDIPAMAS (Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat), 3(2), 131–138. https://doi.org/10.30734/j-abdipamas.v3i2.669

Issue

Section

Articles

Citation Check

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.